V čase, kdy se uzavírá pololetní hodnocení se téma věnované pojmům CENA a HODNOTA nabízí samo.
Vypravili jsme se tedy spolu s dětmi do světa peněz. Nezapomínali jsme však na to, že je řada věcí, které si za peníze koupit nelze.
Náš náhled na téma byl částečně historický, směřoval však především k zodpovědnému sledování vlastních příjmů a výdajů. Povšimli jsme si tudíž rodinného rozpočtu a řady pojmů, jako náklady, investice, zisk, vyrovnaný rozpočet, prodělek, úrok, banka, účet, limit…
Využili jsme řadu pracovních listů, ale také krátké dokumenty na you-tube, nad kterými jsme se zamýšleli. Věnovali jsme se dramatizaci, posuzovali výhody a nevýhody (zaměstnanec – zaměstnavatel apod.). Vytvářeli jsme třídní bankovky, kde na jedné straně je někdo ze třídy a druhé naleznete jeho oblíbené místo.
Dětem jsem slíbil následující zdroj:
O penězích a lidech: https://www.youtube.com/watch?v=HrQTBqxbNZ0